Hoppa till huvudinnehåll

Hur bekräftar jag mina kontaktuppgifter?

Uppdaterad för mer än en månad sedan

Steg 1: Bekräfta eller ändra din kontaktuppgift

På Mina Sidor ser du dina kontaktuppgifter, både kontaktnummer och e-postadress. Om någon av dem står som obekräftad kan du välja att antingen bekräfta eller ändra uppgiften.

Sektion med rubriken ”Kontaktuppgifter” visar ett telefonnummer och en e-postadress, båda markerade med varningsikon och länkar för att verifiera eller ändra. Nederst finns en markerad ruta med texten ”Du har obekräftade uppgifter” och en länk ”Varför behöver jag verifiera mina uppgifter?”.

  • Vill du bekräfta? Klicka på Verifiera nummer eller Verifiera e-post. Du kommer automatiskt vidare till nästa steg efter några sekunder.

  • Är uppgiften gammal eller fel? Klicka på Ändra så öppnas en ruta där du kan skriva in ett nytt nummer eller en ny e-postadress. När du klickar på Bekräfta kommer du vidare till nästa steg.

Steg 2: Fyll i engångskoden

Nu skickar vi en engångskod som du ska fylla i här.

  • Har du valt e-post? Då skickas en 6-siffrig kod till den e-postadress som visas.

  • Har du valt telefonnummer? Då skickas en 6-siffrig kod som SMS till det nummer som visas.

OBS: Det kan ta några minuter innan koden kommer fram. Om du inte fått den efter en stund kan du klicka på Skicka engångskod igen.

När du fått koden, skriv in den i fältet och klicka på Fortsätt.

Step 3: Bekräftat!

Klart! Om du ser den här sidan är din kontaktuppgift nu uppdaterad och bekräftad. Klicka på Fortsätt för att komma tillbaka till Mina Sidor.


På Mina Sidor, du ser att kontaktuppgiften är bekräftad när en grön bock visas. Har du fler obekräftade uppgifter? Du kan följa samma steg för att bekräfta dem också.

Läs mer om varför vi ber dig bekräfta dina kontaktuppgifter här: fello.se/bekraftade-kontaktuppgifter

Fick du svar på din fråga?