Om din mobiltelefon har blivit stulen eller försvunnit på annat vis är det viktigt att du spärrar ditt SIM-kort så snart som möjligt. Du kan spärra ditt SIM-kort dygnet runt via Mina sidor (inloggning med hjälp av BankID).
I samband med att du klickar på denna knapp spärras ditt abonnemang.
Behöver du ett nytt fysiskt SIM-kort måste du beställa detta via Mina sidor. Vi rekommenderar dock att du väljer eSIM om din telefon har stöd för detta.
eSIM kan du aktivera med det samma på Mina sidor.
Beställer du ett nytt fysiskt SIM-kort skickas det med posten och tar mellan 2-4 arbetsdagar innan det kommer fram.
Vi skickar mail till dig när SIM-kortet är på väg.
Har du inte tillgång till BankID kontakta oss på Felloservice så hjälper vi dig.
När du har spärrat SIM-kortet kan det vara bra att spärra telefonen också. Det behöver du göra om du skall anmäla stölden som ett försäkringsärende. Gör då på följande vis:
1. Anmäl till Polisen att din telefon blivit stulen.
Gör en anmälan till polisen för att kunna få ut ersättning från ditt försäkringsbolag. Har du blivit av med din telefon utomlands behöver du göra en anmälan i utlandet och en anmälan i Sverige. När du hör av dig oss för att stöldspärra din telefon måste diarienumret hos Polisen börja med bokstaven "K". Det sker när anmälan blivit behandlad.
2. Kontakta Felloservice för att spärra själva telefonen:
Skicka med följande information:
Abonnemangets telefonnummer
Telefonens IMEI-nummer
Telefonens modell.
Diarienumret från polisanmälan
Det går bra att maila oss dessa uppgifter. Annars når du oss även på telefon eller kan skicka oss ett meddelande på fello.se
Så snart stöldspärren gått igenom skickar vi ett intyg till dig som du kan skicka till försäkringsbolaget.