Om du skulle ha otur och bli av med din mobiltelefon så följer här en check-lista vad som är bra att göra gällande ditt abonnemang och telefon.
1. Spärra ditt abonnemang / SIM-kort:
Logga in på Mina sidor och klicka på "Spärra/ Beställ SIM" och sedan "Spärr SIM". När du gör detta kommer ditt abonnemang läggas i paus och bli obrukbart.
Behöver du ett nytt fysiskt SIM-kort måste du beställa detta via Mina sidor. Vi rekommenderar dock att du väljer eSIM om din telefon har stöd för detta.
eSIM kan du aktivera med det samma på Mina sidor.
Beställer du ett nytt fysiskt SIM-kort skickas det med posten och tar mellan 2-4 arbetsdagar innan det kommer fram.
Vi skickar mail till dig när SIM-kortet är på väg.
2. Anmäl till Polisen att din telefon blivit stulen.
Gör en anmälan till polisen för att kunna få ut ersättning från ditt försäkringsbolag. Har du blivit av med din telefon utomlands behöver du göra en anmälan i utlandet och en anmälan i Sverige. När du hör av dig oss för att stöldspärra din telefon måste diarienumret hos Polisen börja med bokstaven "K". Det sker när anmälan blivit behandlad.
3. Kontakta Felloservice för att spärra själva telefonen:
Skicka med följande information:
Abonnemangets telefonnummer
Telefonens IMEI-nummer
Telefonens modell.
Diarienumret från polisanmälan
Du skickar sedan dessa uppgifter till oss, via ett meddelande.
Så snart stöldspärren gått igenom skickar vi ett intyg till dig som du kan skicka till försäkringsbolaget.