Hoppa till huvudinnehåll

Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Uppdaterad för mer än 4 månader sedan

Även om det känns tråkigt att du vill avsluta ditt abonnemang hos oss så ska det självklart gå på ett smidigt sätt. Följande två sätt finns:

1. Önskar du att flytta med ditt nummer till en annan operatör lägger du en beställning hos dem. Ditt abonnemang hos oss avslutas automatiskt samma dag som flytten sker.
OBS. Du behöver inte avsluta abonnemanget själv på Mina sidor om du ska flytta numret till en annan operatör.


Om du väljer att flytta ut ditt nummer från oss, kommer du alltid att behöva betala för hela månaden, oavsett när i månaden du gör flytten. Vår rekommendation är därför att du ber din nya operatör att flytta ditt nummer i slutet av månaden. På så sätt kan du utnyttja abonnemanget för de dagar som du har betalat för och undvika onödiga extra kostnader.


2. Logga in på Mina sidor > Hantera mitt abonnemang > Pausa/avsluta abonnemang.
Abonnemanget kommer avslutas samma dag 23:55. Vill du avsluta abonnemanget på en annan dag, får du gärna kontakta oss på Felloservice så hjälper vi dig vidare med detta.


Det är möjligt att du kan få en faktura eller kortdragning även efter att du har avslutat ditt abonnemang. Det kan exempelvis röra sig om kostnader för köpta betaltjänster eller utlandstrafik från din sista månad som debiteras i efterhand.

Fick du svar på din fråga?