Hoppa till huvudinnehåll

Säger ni upp mitt gamla abonnemang?

Uppdaterad för mer än en månad sedan

När ditt abonnemang aktiveras hos oss så sägs det upp hos nuvarande operatör per automatik.

Trots detta brukar vi rekommendera att man säger upp avtalet själv, eftersom att du kanske har en uppsägningstid på ditt avtal. De flesta operatörer har i regel 30 dagar och då kan det vara bra att säga upp avtalet och aktivera det hos oss om 30 dagar så du slipper betala dubbelt i onödan.

Har du bindningstid kvar hos din nuvarande operatör?

Hos oss på Fello stannar du för att du vill - inte för att du måste. Vi tillämpar därför ingen bindningstid på ditt abonnemang men många andra operatör gör det. Det kan därför vara så att du har du har bindningstid kvar på ditt avtal hos din nuvarande operatör. Har du bindningstid kan vi inte flytta över ditt nummer till oss på Fello innan bindningstiden löpt ut.

Fick du svar på din fråga?