Som fello ska du aldrig behöva oroa dig för att använda din telefon utomlands eller för att din faktura helt plötsligt skulle skjuta i höjden. Därför har ditt abonnemang automatiskt ett kostnadstak på 700kr per månad som skydd mot dyra överraskningar.
Det innebär helt enkelt att du varje kalendermånad kan surfa, ringa och SMS:a upp till denna beloppsgräns. Om du inte slår i taket på 700kr nollställs beloppet per automatik vid månadsskiftet.
Vad för trafik ingår i kostnadstaket?
Betalsamtal
Betalsamtal i utlandet
Roaming utanför EU (dock ej surf utanför EU)
Samtal till utlandet
Observera att data i utlandet inte ingår i detta kostnadstak. Det finns en separat spärr för dataroaming på 650kr på alla abonnemang.
Vill du ändra beloppet på ditt kostnadstak?
Hör bara av dig till Felloservice på nummer 0770-33 22 22, så hjälper vi dig justera beloppsgränsen. Vid höjning av kostnadstaket utförs alltid en kreditupplysning.
Hur vet jag om jag närmar mig kostnadstaket?
Du får ett sms av oss när du når 70% av beloppsgränsen. Fortsätter du att använda din telefon för kostnader utöver abonnemangsavgiften kommer du att få ett nytt sms när du nått ditt kostnadstak.
Vad händer om jag når kostnadstaket?
För din egen trygghet spärras abonnemanget för; all surf utanför Sverige, utlandssamtal (såväl samtal till utlandet som i utlandet) och betaltjänster såsom Idol, Bingolotto och Melodifestivalen.
Gör du ingenting efter att du nått beloppsgränsen, kommer du återigen kunna ringa, surfa och messa som vanligt när alla dina fakturor är betalade, inklusive den fakturan som orsakade att spärren kickade in.
Självklart kan du ringa, SMS:a och MMS:a som vanligt inom Sverige även om du nått kostnadstaket.
Vill du justera beloppet eller har du frågor om kostnadstaket är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig.