Hoppa till huvudinnehåll

Kan jag genomföra betalsamtal med mitt abonnemang hos Fello?

Uppdaterad för mer än 3 månader sedan

Alla nya abonnemang är spärrade för betalsamtal. Önskar du ha tillgång till dessa tjänster kan du logga in på Mina Sidor och aktivera tjänsten. I samband med aktiveringen sker en kreditkontroll.

Tänk på att det finns en max-gräns på ditt abonnemang som inte går att överskrida per månad. Når man upp i denna max-gräns så spärras abonnemanget för betaltjänster tills dess att fakturan är betald. Denna gränsen ligger på ca 700kr.
Utöver denna gräns finns det en EU-reglering som säger att ett köp via telefonen max kan vara på 50€ per köp och att totalbeloppet kan vara på 300€/mån. Så försöker du göra ett engångsköp på mer än 50€ så kommer detta inte att gå igenom.

Från och med 31 januari 2025 kommer det inte gå att faktureras för betalsamtal via din abonnemangsfaktura. Du kommer fortfarande att kunna ringa till dessa nummer men betalningen kan inte ske via din abonnemangsfaktura.
För större aktörer och evenemang som till exempel Melodifestivalen, Bingolotto och Let’s Dance kommer betalning via din abonnemangsfaktura tills vidare att vara tillgängligt även fortsättningsvis.

Fick du svar på din fråga?